Plavba Singapur – Thajsko – Malajsie – Thajsko (Phuket – Boat Lagoon), 3.-14.10.2007

3.10. 2007 středa

Brzy ráno, kolem 6.00hod, vyplouváme – směr Thajsko. Trasa sice měří 540Nm, ale nás, což ještě nevíme, čeká 620Nm než doplujeme opravdu do Thajska. A v té době ani netušíme, že strávíme i nějaký čas v Malajsii  Ze Singapure strait vplouváme do Malacca strait. Před plavbou nás pobavil článek v novinách, že právě zatkli 13-ti členný pirátský gang, který přepadával lodě právě v Malacca strait. Uklidňujeme se tím, že nejsme velká loď a že se nás to tedy netýká a že gang je stejně už zatčený… Plavba jde skvěle a upluté míle rychle přibývají. Rychle nastává večer a Jitule má trochu obavy z noční plavby a s míjením se s velkými nákladními loděmi, kterých zde pluje opravdu hodně. Celý Malacca strait je dlouhý 200Nm a je široký 15-30Nm. Po celé délce jsou v něm rozdělené plavební dráhy pro oba směry. My volíme strategii plavby na okraji našeho „dálničního pruhu“, tak abychom příliš nezavazeli, ale abychom také pluli neustále v pruhu, protože počítáme s tím, že se zde v takové frekvenci lodí nebudou vyskytovat rybáři. A strategie se dobře osvědčila. Velké nákladní lodě nás předjíždí jedna za druhou, ale vše je s velkou rezervou, ohleduplně a tedy v pohodě a bez stresu. Střídáme se každé 2 hodiny, noc rychle utíká a za chvilku je ráno.

Druhý den i noc pohoda pokračuje a my se těšíme z rychlé cesty.

 

5.10.2007 pátek

Po příjemné denní cestě přichází velmi pěkný romantický večer. Je bezvětří a na hladině není ani vlnka. Pozorujeme mořské hady a ryby, kteří plují kolem nás a vychutnáváme si krásný západ slunce. Těsně po setmění se ale začíná zvedat vítr. Nejdříve 10kn, potom 15 a za chvíli 20kn a více. Je po romantice. Samozřejmě se zatáhne obloha a přichází bouře s průtrží mračen. Co je ale nejhorší, vítr fouká přímo proti nám a zvedá asi 1-1,5m vysoké vlny. Ty by normálně nevadily, ale v okamžiku, kdy máme k boku přivázaný stěžeň, tak je to velmi nepříjemné, protože máme strach, aby jeho pohyb nezpůsobil další škody na palubě a na lodi. Musíme zpomalit kvůli vlnám a místo 5-6kn plujeme najednou 2-3kn.

 

6.10.2007 sobota

Ráno se počasí nelepší a tak to vzdáváme a zatáčíme k 10Nm vzdálené skupině ostrůvků, již thajských, Butang group. Za 2hodiny kotvíme u ostrůvku Ko Ra Wi mezi asi 50 rybářskými loděmi a jdeme si po nepříjemné noční plavbě odpočinout. Odpoledne nám to ale nedá a protože neprší, vytahujeme kotvu a zkoušíme vyplout na moře. Jenže, i když je vítr slabší, rozbouřené moře zůstalo a tak se otáčíme a za pár minut opět bohužel kotvíme v zátoce.

A tak aspoň bereme dinghi a plujeme na „výlet“. Kromě nás a rybářů jsou ještě v zátoce 2 plachetnice a jedna motorová loď. Plujeme k velké plachetnici, která je plná potápěčů a obeplouvá potápěčsky zajímavá místa. Dáváme se do řeči s kapitánem a ten nám doporučuje se vrátit 45Nm zpět do Malajsie na ostrov Langkawi, kde je to podle něj pro opravu lodě lepší.

Plujeme na další, tentokrát malou plachetničku, kde se seznamujeme s Henrym. A u kávy a čaje nám doporučuje plout – na Langkawi!! Thajsko je prý také dobré pro opravu lodě, ale Langkawi je prý výrazně levnější… Henry se vracel z plavby na Maledivy a tak bylo o čem povídat a bylo to velmi příjemné setkání.

A protože jsme blízko i k motorové lodi, plujeme se zeptat na předpověď počasí i k ní. Dáváme se do řeči, vysvětlujeme, co se nám stalo a kapitán – jachtař – nám důrazně  doporučuje plout do – Langkawi!!! Že prý tam sám pořizoval stěžeň. A že díky tomu, že je to „tax free“ zóna, můžeme ušetřit spoustu financí. Doporučuje nám i přímo australského výrobce stěžňů a popisuje celý proces. Toto vše na nás zapůsobí tak, že se rozhodujeme změnit plán a druhý den ráno vyrazit zpět – směr Malajsie a ostrov Langkawi.

 

7.10.2007 neděle

Plavba není příliš příjemná, ale protože plujeme po větru a po vlnách, tak ji loď i stěžeň snáší dobře. A ikdyž nás provází nepříjemný déšť, vyvazujeme se kolem 16.hod u mola v Roayl Langkawi Yacht Clubu.

Oba se radujeme a jsme definitivně přesvědčeni, že už jsme našli to správné místo pro opravu lodě. Ovšem po všech událostech se situace opět mění…

 

Na trase Singapur – Thajsko – a zpět do Malajsie na Langkawi je upluto: 480Nm

 

 

Plavba Langkawi (Malajsie) – Phuket (Thajsko)

13.10.2007 sobota

Ve 13.00 po vyřízení všech formalit zvedáme kotvu a vyrážíme opět směr Thajsko a doufáme, že u je to naše opravdu konečná stanice. Dál už plout stejně není kam – dál už žádné opravny lodí nejsou. Denní část plavby ubíhá velmi rychle. Vítr je velmi slabý a vlny téměř žádné. Využívám vynikajících podmínek a nastavuji motor na maximální otáčky 2300ot/min, což nám dává rychlost kolem 7kn. Náš poslední západ slunce na moři je velmi pěkný a tak si jej opravdu užíváme.

14.10.2007 neděle

Po půlnoci proplouváme obrovským shromaždištěm velkých rybářských lodí. Napočítám jich v blízkosti kolem nás více než 100!!! Všechny jsou krásně osvíceny a svítí i do vody, aby svým světlem přilákaly ryby, které pak loví. Je to úžasné divadlo a proto budím i Jitku, aby to viděla. Pravděpodobně je to nějaká zvláštní oblast s výjimečným výskytem ryb. Naštěstí, až na pár vyjímek, jsou všechny lodě zakotvené a nepohybují se. Plavba mezi nimi je tak naprosto bezpečná. Jenom překřižujeme trasu, kde pár lodí kyvadlově plují tam a zpět ke dvěma velmi velkým rybářským lodím. Ve 3 ráno, když má Jitka službu, se zatáhne a nastává průtrž mračen. Naštěstí, ikdyž se zvedá vítr až na 20kn, vlny zůstávají stejně malé. A za 3hodiny je zase krásně. V Thajsku nás vítá krásné ráno a my zpomalujeme, abychom do Boat Lagoon dorazili za maximálního přílivu, protože jinak se do mariny nedá vplout. A po necelé hodině kličkování ve vytýčené trase se slavnostně vyvazujeme u mola v marině. 140Nm dlouhou cestu, kterou jsme plánovali na 30 hod, zvládáme v rekordním čase 20hodin. Dokázali jsme to… a to je také konec plavby III.etapy…

 

Upluto na trase Langkawi (Malajsie)- Phuket (Thajsko):       140Nm

Upluto celkově Singapur – Thajsko:                                        620Nm

Upluto pouze na motor:                                                          1.670Nm

III.etapa upluto celkově:                                                         6.750Nm

Celkově Altego:                                                                       9.095Nm