Jak to u nás na lodi chodí
Nástup na loď je standardně v odpoledních hodinách, protože musíme loď uklidit, vše nachystat, vyprat prádlo, atd…
Jako zavazadlo použijte skládací plátěné tašky. V žádném případě ne velké kufry – není je kam na lodi uložit.
Na dobíjení mobilů, foťáků a notebooků si vezměte s sebou 12V kabely. 220V z invertoru jede pouze, když plujeme na motor.
Po setkání všech účastníků a po společné domluvě posádka vyrazí na nákup zásob. Zásoby je třeba koupit uvážlivě, protože nepoužité potraviny nevykupujeme zpět (hromadily se nám tu zásoby, které jsme nepotřebovali a nechtěli). Potraviny doplňujeme (pokud je to možné) i při plavbě.
Plavby se může účastnit kdokoliv, i zcela nezkušený člověk (kromě plaveb do extrémních podmínek – Antarktida, Arktida, apod.). Plavba samotná je náročná spíše na psychiku než fyzicky, a proto je velmi důležitá velká míra tolerance a spolehlivost posádky. Mohou se vyskytnout i nebezpečné situace, proto na lodi má v záležitostech bezpečnosti rozhodující slovo kapitán, který nese i konečnou zodpovědnost. Posádka dostane bezpečnostní školení. Na lodi se zásadně nekouří, elektrické cigarety jsou povoleny.
Loď většinou kormidluje autopilot, služba má za úkol dávat při plavbě pozor na provoz okolních lodí a zabránit srážce. Služby v kuchyni a na úklid se střídají dle dohody (pouze kapitán je osvobozen). Posádka před konečným vystoupením z lodě provede základní úklid.
Časy určené k přeplavbám jsou vypočítány na základě dlouhodobé zkušenosti plavby s lodí Altego II a počítají s uplutou vzdáleností 110 Nm/den. Naše plachetnice při přeplavbách vždy dosáhla průměrně upluté vzdálenosti 110-130 Nm/den. Tento rozdíl necháváme jako rezervu pro nevyzpytatelné počasí a jiné okolnosti. Přesto nelze zaručit, že se nepopluje díky bezvětří či protivětru delší dobu. Proto je pro tento případ vždy na konci každé plavby přičíst ještě rezervu 2-3 dny ke konečnému odletu. Tyto dny pak můžete využít pro „suchozemské“ cestování. Zážitky z lodě se tak propojí se zážitky ze souše a výsledný obrázek o zemi je o to silnější a působivější a zemi poznáte výrazně důkladněji. Také toto opatření zvyšuje klid, že ke stihnutí odletu je k dispozici rezerva.
Program plavby kolem pobřeží či ostrovů se stanovuje dohodou mezi členy posádky, kde každý může předložit možné varianty programu. Jakékoliv informace o místě plavby jsou vítány. Kapitán schvaluje program pouze z hlediska bezpečnosti a reálnosti plavby, ale za samotný program není zodpovědný. Změny programu během plavby jsou možné a běžné. Podmínkou je dodržení základního plánu.
Termíny a délku plaveb lze v některých případech po dohodě měnit či prodloužit. U dlouhodobých plaveb se podmínky stanovují domluvou.
Přihlášení – v případě zájmu zašlete mail na mailové adresy uvedené v kontaktech, odkud Vám budou zaslány další informace, včetně vystavení zálohové faktury. V případě většího zájmu o daný termín rozhoduje rychlost platby zálohy.
Záloha je 50% při rezervaci, doplatek je nutno uhradit nejpozději 2 týdny před nastoupením na plavbu. Pokud se plavba neuskuteční z důvodů problémů (např. technických – na lodi se může cokoliv kdykoliv polámat) z naší strany, vrací se ihned veškeré platby. Je třeba taky mít pro tyto případy pojištěnou letenku proti „neodletění ze zdravotních důvodů“, kdy poskytovatel letenek vrací cca 80% ceny letenek zpět. Pokud se plavby nemůžete zúčastnit vy, můžete sehnat náhradníka a my se budeme samozřejmě snažit taky. Pokud se podaří sehnat náhradu, vrací se vše ihned po nástupu plavby. Pokud se nepodaří, je storno poplatek 30% a 20% se vrátí.
Posádka si musí pohlídat vízové povinnosti a zkontrolovat platnost pasu.
Pokud u konkrétních plaveb není uvedeno jinak, cena za pobyt na lodi (ne)zahrnuje následující:
Cena zahrnuje:
– pronájem lodě a příslušenství:
- ubytování na lodi (loď má čtyři kajuty po dvou lůžkách)
- kuchyň vybavená elektrickým a plynovým vařičem, troubou, lednicí, nádobím…
- 2 x WC
- prostorný deck salon – sezení až pro 8 osob s nádherným výhledem
– hliníkový člun 3m s přívěsným motorem
– kajak, paddleboard
– potřeby pro šnorchlování
– služby kapitána – kpt. Jiří Denk je zodpovědný za navigaci a plavbu, poslouží i jako rádce pro suchozemské cestování
Cena nezahrnuje (pokud není uvedeno jinak):
– jídlo a pití: před plavbou nebo i během plavby se provádějí hromadné nákupy potravin a pití, náklady na jednotlivce se dělí počtem členů posádky vč. kapitána a jeho rodiny.
– pohonné hmoty (nafta do lodi, benzín do přívěsných motorů, plyn do sporáku), tankování vody do nádrží, poplatky za kotvení během plavby, poplatky na úředníky (celníci, immigration, apod). Vše se dělí mezi posádku vč. kapitána a jeho rodiny.
– letenky….můžeme dodat kontakt na našeho „letenkáře“, který je schopen najít nejlevnější letenky, případně letenky bez problémů dle přání přebukovat